رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: باید بارانداز صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی را در مرز خسروی یا سومار ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۰۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 08 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناکم به نقل از ایسنا ، خسرو شهبازی ، با اشاره به مهمترین مزیت‌های صادراتی استان کرمانشاه در بخش کشاورزی، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقلام صادراتی ما دام زنده بود که سال گذشته تا نیمه دی ماه 245 هزار راس دام زنده از استان صادر شد.

وی افزود: از 15 دی ماه سال گذشته صادرات دام زنده متوقف و دلیل آن نیز بالا رفتن قیمت گوشت عنوان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیگیری برای برقراری مجدد صادرات دام زنده استان کرمانشاه خبر داد و یادآوری کرد: اگر صادرات برقرار شود می‌توان برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت، واردات گوشت انجام داد.

شهبازی با اشاره به صرفه اقتصادی که صادرات دام زنده دارد، خاطرنشان کرد: بهای دام زنده صادر شده دو تا سه برابر واردات گوشت است.

به گفته این مسئول، استان کرمانشاه سالانه 400 هزار راس دام مازاد تولید می‌کند که بخشی از آن می‌تواند به خارج از کشور برود.

وی ادامه داد: اگرچه ممنوعیت صادرات دام زنده مربوط به کل کشور است، اما پتانسیل‌هایی که در کرمانشاه برای صادرات دام داریم بسیار قابل توجه است و از همین رو در کرمانشاه پیگیری جدی برای برقراری دوباره صادرات دام داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پتانسیل صادراتی آبزیان در کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: متاسفانه به دلیل فراهم نبودن امکانات، صادرات شیلات کرمانشاه از مرز شلمچه انجام می‌شود.

شهبازی خواستار ایجاد بارانداز و بازارچه آبزیان در مرز خسروی یا سومار  شد تا بتوان از این طریق علاوه بر صادرات شیلات استان، صادرات محصولات شیلاتی دیگر استان‌ها را نیز انجام داد.

وی سپس به صادرات مرغ هم اشاره کرد و افزود: در گذشته صادرات مرغ را داشتیم، اما به دلیل نبود خط 02 در کشتارگاه‌ها این صادرات دیگرانجام نشد.

به گفته این مسئول، اکنون خط 02در یکی از کشتارگاه‌های طیور استان راه‌اندازی شده و دو کشتارگاه دیگر نیز مجوز آن را دریافت کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از مزیت صادرات مرغ یاد کرد و گفت: اکنون مرغداری‌های ما با 60 درصد ظرفیت کار می‌کنند و اگر صادرات مرغ فعال شود این مرغداری‌ها می‌توانند تولید خود را افزایش دهند.

شهبازی اظهار کرد: بازار عراق در نزدیکی ما سالانه به 650 هزار تن مرغ نیاز دارد که ما می‌توانیم تامین کننده بخشی از آن باشیم. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار